Gabių ir talentingų vaikų ugdymo atodangos
Su kokiais iššūkiais Lietuvoje susiduriama ugdant gabius ir talentingus vaikus, kaip jie sprendžiami, kokios tokių mokinių ugdymo ir ugdymosi perspektyvos? Apie tai „Švietimo naujienos“ kalbėjosi su Nacionalinės švietimo agentūros Stebėsenos ir vertinimo departamento Švietimo politikos analizės ir tyrimų skyriaus analitike, Vytauto Didžiojo universiteto Švietimo akademijos profesore dr. Dalia Survutaite.
Gerbiama profesore, pristatydama savo parengtą švietimo problemos analizę „Gabių ar (ir) talentingų vaikų ugdymas“, atkreipėte skaitytojų dėmesį, kad Lietuvoje statistiškai turėtų būti apie 10 tūkstančių gabių mokinių: remiantis Europos šalyse taikomais vertinimais ir kriterijais, jie sudaro maždaug 3 proc. bendro šalies moksleivių skaičiaus. Viena vertus, turbūt galėtume sakyti, kad tai mūsų nacionalinis turtas, kita vertus, neišvengiamai sektų klausimas, ar tinkamai juo rūpinamės? Galbūt pradėkime nuo to, koks, jūsų akimis, būtų teisingiausias atsakymas į šį klausimą?
Suprantama, kad gabūs ir talentingi asmenys yra nacionalinis turtas. Yra įrodyta, kad ankstyvos investicijos į asmens gabumų plėtrą perspektyvoje teikia didelę grąžą visuomenei. Ir šiuo metu, ekonominės krizės akivaizdoje, ekonomistai primena apie tikslingiausią ir efektą duodančią investiciją į savo ir vaikų išsilavinimą, kvalifikacijos tobulinimą.
Skaitykite daugiau: https://www.svietimonaujienos.lt/gabiu-ir-talentingu-vaiku-ugdymo-atodangos/?fbclid=IwAR3tkSxtQd6oaQCMxyAyUSsAq5rLePy3cvom3TC6c-YvRN60yFjCrIMAEF4