Iliustracijų pritaikymo metodologija

Projektas, kuriame partneriai iš Prancūzijos, Italijos, Austrijos ir Lietuvos siekia sukurti unikalią ir novatorišką metodologiją, kuri leis vaikams lengviau skaityti vaikiškas knygas arba knygas skirtas mokymui(si) standartiniu Epub3 formatu, o pedagogams padės ugdymo(si) turinį pritaikyti visiems mokiniams, nepaisant jų specialių ugdymo(si) poreikių. Sukurta iliustracijų pritaikymo metodologija leis lengvai ir paprastai tyrinėti knygos iliustracijas: prisiartinti norimas detales, stebėti animacijas, klausytis garsų, sumažinti ir padidinti animuotų detalių skaičių paveikslėlyje, keisti iliustracijų spalvą. Skaitomas tekstas bus pritaikomas pagal individualius vaiko poreikius: šrifto dydis ir tipas, kontrastas, fono spalva, garso efektai, kurie padės dar geriau suprasti turinį.
Esame pirmieji Lietuvoje, turintys galimybę išbandyti pagal šią metodologiją adaptuotą vaikišką Vincento Cuvellier knygelę „Emilis nori šikšnosparnio”. Mūsų projekto komanda individualiai arba grupėje išbando naujovišką iliustruotos skaitmeninės knygos koncepciją, prieinamą mokiniams su regėjimo negalia ir fiksuoja mokinių, pedagogų ir tėvų atsiliepimus apie teksto ir iliustracijų prieinamumą.
2025 m. patvirtinta metodologija bus pristatyta šalies mokyklų vadovams, pedagogams, tėvams bei leidyklų atstovams. Tikimasi, jog pasitelkus šią inovatyvią metodologiją ne tik lietuviškos vaikiškos knygelės, bet ir vadovėliai taps prieinami visiems vaikams, nepaisant jų specialių ugdymosi poreikių ir / ar negalių.
Projekto trukmė trys metai – nuo 2022 m. rugsėjo 1 d. iki 2025 m. rugsėjo 1 d.